Press "Enter" to skip to content

Luchthavenshuttleservice of taxi?

Sinds het ontstaan van vliegreizen zijn er altijd twee hoofdkeuzes geweest voor vervoer over land wanneer reizigers voor zaken of plezier vlogen. Ze konden ofwel een taxi nemen naar de locatie van hun keuze, of als ze een kleiner budget hadden, konden ze het lokale openbaar vervoer gebruiken. In praktisch elk land van de wereld is het hetzelfde. De taxi heeft natuurlijk voorrang bij de meeste reizigers omdat het minder ingewikkeld is om te nemen, minder moeite kost en sneller is zonder te hoeven wachten bij de tientallen haltes en overstappen onderweg om een gewenst lokaal adres te bereiken. Dus wanneer een nieuwere dienst in de grondtransportindustrie, zoals de pendeldienst naar de luchthaven, op het toneel verschijnt, is het vaak moeilijk om deze in te passen in wat we al weten.

De perceptie van een taxi bestellen Amsterdam shuttleservice is een verbinding in een congrescentrum of een hotelrit naar de luchthaven, maar de branche is de afgelopen decennia veel veranderd. De meest recente evolutie in de luchthavenshuttleservice is een lijndienst in een particulier busje voor 12 passagiers, dat elk uur geen luchthavens meer heeft en een verbinding biedt met de meeste lokale bestemmingen naar keuze, hetzij rechtstreeks, hetzij met zeer weinig snelle stops waarvoor u niet hoeft te lopen. In wezen komt de luchthavenshuttleservice tegemoet aan de kernbehoefte die wordt vervuld door een taxiservice, die betrouwbaar vervoer van en naar de luchthaven biedt, eenvoudig, gemakkelijk en snel. Maar er zijn significante verschillen als we ze naast elkaar bekijken.

Taxi’s werken op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Taxi’s aan de rand van de luchthaven zijn meestal georganiseerd en er wordt een rij passagiers gevormd om een taxi te beveiligen. Het kan heel snel gaan als er weinig mensen zijn, maar het kan lang duren als er een lokaal evenement is, zoals een conventie, bootshow of groot concert of NBA-, NHL-, MLB- of NFL-wedstrijd. Wanneer er grote aantallen reizigers aankomen die taxi’s nodig hebben om zich te verplaatsen voor maaltijden en entertainment, is de rij mensen om een taxi te nemen op de luchthaven langer en de rij taxi’s die klaar staan om ze op te halen korter, dus de wachten kan enkele uren duren en is enigszins onvoorspelbaar. De luchthavenshuttleservice daarentegen vereist een reservering en is een geplande ophaalservice voor een feest met een exact aantal passagiers. Mensen die vervoer nodig hebben op een hectische luchthaven en geen reservering hebben, mogen meestal niet in een shuttle stappen. Aan de andere kant, wanneer mensen door een lege luchthaven vliegen, kunnen mensen taxi’s vinden die onmiddellijk beschikbaar zijn als ze de bagageband verlaten, en kunnen ze nog eens 20 minuten wachten op hun geplande shuttleservice.

De taxiservice is privé, waarbij de pendeldienst naar de luchthaven wordt gedeeld. ‘Privé’ is een industriestandaardterm die verwijst naar het feit dat er geen andere passagiers in het voertuig zijn. De gedeelde shuttleservice is niet privé omdat een groep van 3 personen 3 stoelen kan bezetten en nog eens twee of drie partijen de andere 9 stoelen van de shuttle kunnen bezetten. Shuttles vervoeren meestal 2 of 3 passagiersgroepen en brengen ze vaak naar dezelfde bestemming. Afhankelijk van persoonlijke voorkeur kan dit een nadeel zijn voor degenen die liever op zichzelf blijven, of het kan een gelegenheid zijn om zich te mengen met anderen die een gemeenschappelijke band met hen hebben, of ze nu in de stad zijn voor een hotelvakantie, een inscheping op een cruiseschip of een beurs.

Pendeldiensten worden betaald als een vast tarief, waarbij taxidiensten worden betaald op basis van een formule van tijd en afstand tot een meter. De eeuwenoude zorg om niet te weten wat het tarief zal zijn, en een chauffeur een langere route te laten nemen dan nodig is, of een manier te vinden om in het verkeer te gaan zitten om het tarief te verhogen, is misschien meer een stedelijke legende in de VS. dan een feit. Maar de waarheid is dat een vast tarief mensen de gemoedsrust geeft om te weten wat ze zullen betalen, en gezien de voorkeur van de meeste klanten om snel aan te komen, betekent dit dat chauffeurs een stimulans hebben om hun passagiers zonder vertraging af te leveren om van hun werk te komen sneller en maximaliseer het fooiengeld dat ze ontvangen.

De serviceprijs en voorwaarden verschillen ook van een luchthavenshuttle naar een taxiservice. Luchthavenshuttlediensten vereisen over het algemeen een vorm van betaling wanneer een reservering wordt gemaakt, en brengen het overeengekomen tarief in rekening voordat de service wordt verleend, waarbij taxi’s betalen bij het afzetpunt, wanneer het definitieve factuurbedrag bekend wordt. Gedeelde pendeldiensten zijn over het algemeen veel goedkoper dan taxiprijzen, hoewel het onmogelijk is om een definitief besparingspercentage vast te stellen omdat de prijzen van elke dienst op verschillende zaken zijn gebaseerd.

A note to our visitors

This website has updated its privacy policy in compliance with changes to European Union data protection law, for all members globally. We’ve also updated our Privacy Policy to give you more information about your rights and responsibilities with respect to your privacy and personal information. Please read this to review the updates about which cookies we use and what information we collect on our site. By continuing to use this site, you are agreeing to our updated privacy policy.